" A barátok Isten bocsánatkérései a családunkért "



 Azt hiszem ,ez a vicces kis idezet nagyon is igaz, es jobban meggondolva..talan nem is olyan vicces..
  Nagyon sok emberrel talalkoztam mar eletem soran, es sok emberrol sokmindent tudtam meg...Kozuluk igazan keves volt azok szama, akik azt mondtak volna: "Igen,boldog vagyok a csaladommal, szeretem oket teljes szivembol, sosem volt komoly gondunk ,vagy ha volt is, hat megoldottuk"... Valoban ,igazan keves embertol hallottam akar csak hasonlot is..Akiktol igen, ok szamomra mind kulonosoen kedves emberek, kicsit furcsanak tuntek elsore,sot meg masodikra is, de aztan rajaottem ,csak egeszseges eletuk van...S hogy miert is voltak nekem kulonosen kedvesek? Mert, valami furcsa oktol vezerelve ugy ereztem, meg kell vedeni oket a csunya vilag gonoszsagaitol. Nevetsegesen hangozhat ez, de annyira nem is az... ok voltak azok ,akik sohasem hittek volna, hogy egy gyereket meg lehet verni nadragszijjal, nadpalcaval ,karoval,  piszkavassal,csavarkulccsal...Szerencsesek ,hogy sosem lathattak ezt az oldalat az eletnek,e s talan jobb is igy nekik..az egyetlen gond, ha talalkoznak valakivel ,aki ilyen kornyezetbol jott, egyszeruen nem tudnak vele mit kezdeni,es a naivitasuk neha bizony igen csak bosszanto es terhes tud lenni onmaguk szamara is, sok problema adodhat...De sebaj, Ok igy kedvesek nekem ,es szerethetoek,s ez igy van jol:)
  Ok is baratok lettek, jottek ,s aztan mentek, ma mar sokuknak csak az emleke maradt,de azok felejthetetlenek.
  Az elso igazan fontos baratom az Ocsem volt, aki nem testverem, csak "orokbefogadtuk egymast", meg anno az intezetben.Egyutt eltunk, egy szobaban, es mindig jol megvoltunk...a kezdeti nehezsegeken tulleptunk, es ha kellett, segitettunk a masiknak.Akkor is, ha epp nem voltunk a legjobb viszonyban, tudtuk ,hogy a masik bajban van, nem volt kerdes a segitseg. Mindegy volt, nougy-e, vagy penz, balhe, verekedes...nem szamitott,a lenyeg, hogy tudtuk, ott a masik,ha kell..Ha nekem kellett, odaadta a nadragjat, csakhogy el tudjak menni a baratnomhoz, es o inkabb otthon maradt, es forditva. Ha kertem Tole, az utolso penzet adta oda, es forditva..Es ha kellett... es meg sorolhatnam...Es azt hiszem ,most  is ugyanott folytatnank,ha ujra egyutt lennenk..De sajnos reg nem talalkoztunk mar, valahogy elmaradtunk egymas mellol...
   Sokan irtak mar sokfelet a baratsagrol, es en nem szeretnem most idezni egyiket sem ,csak a magam gyerekes gondolatait irom le, ahogy epp elobujnak belolem a szavak.
  Azt gondolom, barat is lehet sokfele. Illetve..hmm...tobb szintje lehet egy baratsagnak. Van ugye az ismeros, nem szamit. Aztan a haver, akivel el lehet hulyulni, lehet beszelni minden felszines dologrol, el lehet vele logni az idot, es ennyi. Beloluk lehetneke kesobb baratok, meg "az a rohadt szemet, aki lenyulta a nomet,  es tartozik meg 20 ronggyal is".:) Gondolom, nem en vagyok az egyetlen ,hasonlo tapasztalatokkal.
   Aztan van meg a barat, akinek mi nagyon jo baratai vagyunk, O meg..altalaban nem nagyon jo barat nekunk..Ez az ,amikor kihasznalnak, akar anyagi ,akar szellemi ertelemben...Lehet ,hogy lehuz loveval, de az is lehet, hogy csak az energiadat szivja el...Talan ismeros lehet az erzes, amikor beszelgetsz valakivel, akar csak felszines dolgokrol, es ha az o kedve rossz, lehuz Teged is a sajat szintjere, aztan neki hirtelen jobb kedve lesz....a nepnyelv, meg a mindentudo noi magazinok oket hivja "energia vampiroknak". Nem is hulyeseg ez szerintem:)
 Van meg a barat, aki mindne aron baratod akar lenni, de Teged ez annyira nem mozgat, maximum hizeleg az onerzetednek, de kulonosebben nem is torodsz vele..aztan ,egy szep (?) napon ,amikor igazan segitsegre szorulnal, akkor rajossz, hogy azok az emberek,akikrol azt hitted, baratok, es megbizhatsz bennuk, mind otthagynak a szarban ( bocsanat a szohasznalatert, na de minek nevezzelek?):) akirol pedig sosem hinned, vagy eddig epp le se ****, az fog melletted allni, tuzon vizen at..es ha eleg szerencses vagy ,es meg agyad is van ,akkor megbecsulod az ilyen embereket, es igaz baratta valnak majd:)
 Sokat gondolkodtam, mi tesz egy baratot igazan baratta.Ra kellett  jonnom, hogy egy igen nagy es butykos faba vagtam a fejszem,amikor arra gondoltam, ezt majd egyszeruen megfogalamzom magamnak.
   Szerintem itt sokan felkialtanak, hogy a valasz egyszeru: BIZALOM. Igazuk is lehet, meg nem is. ( Ejj, hogy en is mindig a leheto legrelativabb temakon tudok eltoprengeni..:))
 Inkabb azt irom le, nalam ez hogy mukodik...hmm...
   Az igazsaghoz tartozik, hogy elegge eloiteletes voltam ,es talan meg vagyok most is, ( miota filo oran tanultunk az elofeltetelmentessegrol ,azota igyekszem ezt korlatozni, tobb-kevesebb sikerrel),ezert also alkalommal hozok egy dontest az emberrol, es akepp viszonyulok hozza. Altalaban nem szoktam tevedni, de megesett velem is, hogy rosszul iteltem meg valakit, es az elso benyomas nem adott eleg realis kepet arrol, milyen emberrel is van dolgom. Ennek tobb hatulutoje is volt: egy lehetseges ertekes emberrel valo kapcsolattol fosztottam meg magam; tul gyorsan adtam tul nagy bizalmat;neha tul gyorsan kaptam tul nagy bizalmat,;es aztan vegul be kellett ismernem ,hogy tevedtem..es a tevedest beismerni mindig sajat magunknak a legnehezebb.. Marpedig en nem nagyon szeretek tevedni, ha megis, a beimseres mindig nyogvenyelos volt,sokszor el is maradt...sajnalatos.
  Megtanultam tehat, hogy az emberekkel ovatosan kell banni, de okosan is egyben.Nehez megtalalni az "arany kozeputat", de nem lehetetlen...a kozelebe kerulni legalabbis:)  Mert ha tul ovatos vagy ,sosem lesz egy baratod sem ,es nem lesznek igazi, szep kapcsolataid sem. Ha viszont tul nyitott vagy ,azzal nagyon sokan  konnyeden visszaelhetnek, es akkor megint csak ott vagy, hogy ebben a jatekban Te csak vesztes vagy..
  Az igazsag az ,hogy az emberek mindent akarnak, es mindent azonnal, es ez a baratsaggal is ugyanigy van...Nem kapod meg otthon a szeretet..nincs, aki meghallgatna...maganyos vagy..banatod van...haragszol az anyadra, mert mar megint nem adott zsebpenzt...haragszol a ferjedre, mert mar miota nem voltatok egyutt...van benned egy gyonyoru erzes ,de nincs kinek elmondani...lattal valami szepet ,de nincs kinek megmutatni...es neked erre azonnal kell valaki, most rogton.....Pedig ido kell ahhoz, hogy valakit igazan megimserj, hogy baratodnak tekinthesd,(hiszen sokszor evek sora sem elegendo,hogy megismerhess valakit..gondolj csak arra, hany emberrel eltel egyutt, hany parod volt mar ,es mennyire ismerted meg oket) hogy a terhere lehess...Igen,jol olvasod, hogy a terhere lehess...Mert sokszor van ugy, hogy neki most epp nincs ideje, most epp rohanna, most epp nincs jo kedve, most ezer gondja van ,es nem hianyzik neki meg mas  ezer masik gondja... de ott marad veled, nem rohan el, meghallgat, osztozik a banatodban ,es az oromodben...Lehetsz a terhere...ez nagyon fontos, jegyezd meg...ha van olyan ember, akinek lehetsz a terhere...es O is lehet a Tiedre..az egy barat,akkor TI BARATOK vagytok:) Valoszinuleg most sokan megcsovaljak a fejuket ,es hulyenek gondolnak, szivuk joga:)
  Azt gondolom, egy igazan jo partnerkapcsolat (ertem ezalatt a hazassagot, a parkapcsolatot,etc:)) az, amikor a szerlmem a legjobb baratom is egyben...Ha ez megvalosul ,akkor tokeletes a dolog...Sok olyan par van,akiknek a kapcsolata idilli...de a problemaikat egy baratnak, baratnonek mondjak el...mert felnek elmondani a masiknak valamiert...bizalom...nem mondom meg, hogy hiztal, mert akkor veszekszunk...nem mondom meg, hogy a Pisti is jon velunk, mikor a lanyokkal beulunk sorozni valahova,mert feltekeny leszel...nem mondom meg, hogy a Julistol kerdeztem meg, vajon minek orulnel szulinapodra, mert feltekeny leszel...es a tobbi...Ezek mind hazugsagokhoz vezetnek, ami problemakat szul ,es ezen problemak lavinaja okozza/okozhatja a valast, a szakitast...Mert csak parok voltunk, nem baratok...pedig mindkettonek kene lenni...ha van egy eros barati viszony..az mar alapja lehet egy jo kapcsolatnak...nem kell torvenyszeruen parkapcsolat legyen...de ha parkapcsolat, torvenyszeruen baratsag is kellene legyen:).:)
   Ezert amikor beszelgetek valakivel, aki a parkapcsolati gondjairol mesel, mindig az jut eszembe, vajon milyen jo baratok lehetnek?Vajon mennyit beszelnek meg abbol, amit nekem elmondtak?...Egy kedves baratom egyszer arrol meselt, a felesege milyen nyugos, mennyire nem jonnek ki mostanaban,esatobbi.. Megkerdeztem  tole,hogy mit csinalt annak erdekeben,hogy ez valtozzon? Mondta, hogy beszelt a legjobb baratjaval ,tole kert tanacsot...Mire en megkerdeztem: Mondd csak,a felesegeddel beszeltel mar?...Mire o meglepetten, csodalkozva ramnezett, es megkerdezte: Hulye vagy?...
 Meg mielott megkerdezne valaki...a tenyek azt mutatjak, hogy nekem sem sikerult meg osszehozni a baratsagot es a szerelmet, tobbnyire elszurtam a dolgaimat, ontorvenyu voltam ,es vagyok...valoszinuleg ezert vagyok tobbnyire egyedul:) Tudom, akkor most az van, hogy, vizet predikal, oszt bort iszik...Igazabol ,csak volt eleg idom gondolkodni az elmult evek alatt, hogy vajon mit is ,es hol rontottam el? Nem tudom meg mindegyikre valaszt,de igyekszem:)
   Es amig megtalalom oket ,addig is koszonom minden kedves baratomnak, aki mellettem allt es all most is,hogy itt vannak,es hogy szamithatok rajuk..tobbnyire..XD

Egy fontos dolgot elfelejtettem, hadd potoljam be ...
   Amikor azt mondtam, barat, akkor (szerintem mindenki mas is) automatikusan egy emberre gondoltam...
   De egy szomoru esemeny kapcsan eszembe jutott, hogy gyakran az allatok jobb baratok lehetnek,mint az emberek. Peldaul a kutyak.Vagy a macskak.Vagy barmelyik hazikedvenc..."Minel tobb embert ismerek meg, annal jobban szeretem a kutyamat"..es sokszor ez tenyleg igaz:)
Nem reg, egy nagyon kedves baratom elveszitette a legjobb baratjat. Csak veletlenul tudtam meg, mert ez a barat egy kutya volt, akivel mi nem voltunk a legjobb viszonyban (O megugatott, en meg megharagudtam:)), ezert a gazdi ugy gondolta, engem nem fog erdekelni, ha tortenik vele valami. A Kutyus mar idos volt es beteges, en igazabol csak sajnaltam minden egyes itt eltoltott percet, mert bar azt mondtak, nem faj neki..en azt hiszem ,oregen szenvedve elni nem igazi elet, es az altatast javasoltam. Emiatt vitaztunk is parszor baratommal, aztan inkabb nem beszeltunk rola...Igazabol most jottem ra, mennyire is szerethette azt a blokit...es hogy azt mondani ,altassak, az mit jelenthettt neki...hosszu evekig eltek egyutt, a kutya mar csaladtagnak szamitott, es tenyleg sokat aldozta kerte, masoknak nevetsegesnek tunoen sokat...
 
  Szeretnek most bocsanatot kerni, amiert nem lattam meg elobb, hogy az O szamara  a legigazibb, legtisztabb es legjobban szeretett barat volt ez kutyus...Akit most elvesztett...Igazan sajnalom...

  Mindezek utan..azt hiszem ,tenyleg elmondhato, hogy a baratok Isten bocsanatkeresei a csaladunk miatt...Es ha mindezeket a bocsanatkereseket elfogadjuk, es ugy banunk veluk, mint kell..akkor szep eletunk lehet:)
 Hiszen: "Azert vannak a jo baratok...."

A bejegyzés trackback címe:

https://kainvertigoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr441118454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása